2011. szeptember 30., péntek

Máté 7.7

Kérjetek és adatik néktek, keressetek és találtok, zörgessetek és megnyittatik néktek.

Gólyahíres nagycsaládunk védőnénije ma helyretette bennem, mi is valójában a napirend. (Apának állítólag voltak próbálkozásai, hogy értésemre adja, de a receptoraim valahogy nem voltak ráhangolva. Bocs, Apa!) Ámulva és bámulva olvastam a fórumon, hogy milyen gyönyörűen átalusszák egyes babák az éjszakát, van, aki már az első naptól fogva, ahogy hazakerül.
Megkérdeztem, hogyan csinálják.
Kaptam rögtön biztatást, hogy nem rontottuk el, nem kell aggódni, alakul ez még, de azért Ibolya védőnéni is írt nekem pár sort, hogyan is kellene beállítani azt a napirendet. A napirend nem azt jelenti, hogy felkelek, amikor Tamás felsír és megetetem, aztán kb. 3 óránként ez ismétlődik, míg megint felkelek valamikor, közben egy kis játék, egy kis babakocsizás, egy kis fürcsi kb. ugyanabban az időintervallumban minden nap, hanem én diktálom az etetések pontos időpontját, kezdve pl. reggel 6-kor, és ehhez igazítom a három órákat este 9-ig, amikor Tamás a napi utolsó adagját kapja meg. Ha ezt így csinálom, pár napon belül beáll a napirend és Tamás nem fogja mohón követelni a betevőt, nyelni vele a levegőt, ami hasfájásba torkollik, amitől egész nap és éjszaka zaklatott alapszinten funkcionál, hanem egy nyugodt, kiegyensúlyozott kis ember lesz, aki átalussza az éjszakát. Minimum háromszor már biztos elolvastam ezt a Spockban vagy a Suttogóban, nem beszélve Apáról, de nekem Ibolya kellett ahhoz, hogy az üzenet átszivárogjon agyam babagondozási információáradat ellen felhúzott membránján és sikeresen célba érjen.
Holnaptól ezen fogok munkálkodni. Izgatottan várom az eredményt!
És ezúton kérek elnézést kicsi Tamástól, hogy erre négy hetet kellett várnia!    

2 megjegyzés:

  1. Szia! Jutottatok valamire a témában? (egyébként olyan 4-5 hónapos korukig nálunk kelt mindkettő éjjel - Gréti valamivel hamarabb abbahagyta -, de aztán ez szépen elmúlt, utána a fogzás miatt éjszakáztunk, az rosszabb volt) Amikor elkezdett már valamiféle rend beállni (pl. éjszaka már csak egy kelés volt, de az hamarabb történt, mint "szokott"), akkor úgy gondoltuk, nem lakott elég jól a csemete, és emeltünk az "adagon", de nem csak az estin, hanem mindegyiken a nap folyamán. Ez nálunk elég jól bevált.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Szerintem érezhetően nyugodtabb lett Tamás. Az adagokat variáljuk, 90-120 ml között, hogy meglegyen a napi 600-650 ml, de mégse éheztessük vagy tömjük túl. Szerintem már simán emelhetnénk, csak apukája még nem látja elérkezettnek az időt.
    A fogzásra egyelőre nem akarok gondolni. :)

    VálaszTörlés