2011. október 29., szombat

Zesz Tesz, kimehetsz, holnapután bejöhetsz

Hétfőn Apa - aki Supermant meghazudtoló képességekkel győzi le sorra a bürokrácia sötét útvesztőinek akadályait -, végre megszerezte Tamás TAJ számát is!!! OEPes hölgynek annyira szimpatikus volt az uram (ez teljesen érthető), ráadásul a lánya is épp most terhes és szintén Kőbányán él, ami micsoda nagyszerű hely, hogy postázás helyett egyenesen Apa kezébe nyomta a várva várt kis laminált kártyát.
Szaladtunk is az Örsre, a ZESZ-be Tamás 6-8 hetes csípőszűrésére időpontot kérni. Ez az a vizsgálat, amire akkor kell időpontot egyeztetni, mikor a kórházból hazaviszed a gyereket, akinek a postaládában nemsokára ott figyel a TAJ kártyája is. Ez 9 hete volt. Tudtam, hogy sokára kapunk időpontot, így is lett, december 15. Amikor Tamás 16 hetes lesz. De ha gondoljuk, jövő héten kivárhatjuk a sorunkat időpont nélkül. Kérdeztem, hol kellene várnom és mennyit a 10 hetes gyerekemmel, lehetőleg fertőző beteg kisgyerekkel teli folyosón? Hát, éppenséggel a fül-orr-gége mellett van az ortopédia, de anyuka ugye nem gondolja, hogy decemberig vár, már régen el kellett volna hozni a kicsit! Nekem ennyi elég volt, marad a magánrendelés. Előtte azért vázoltam a helyzetet doktornéninknek, akiről popsikrémet is elneveztek, mikor Tamást kéthónapos szülinapján két oltással is megleptem; mire csak annyit mondott, próbáljuk még meg a TESZ-t, a Csengery utcában. Kaptam telefonszámot, hazamentünk, lélekben készültem a szokásos tortúrára, de mikor felvették a vonal másik végén a telefont, mintha egy párhuzamos univerzumba kerültem volna: kedves hang, máris kapcsolja a doktornőt (!), végül asszisztens veszi fel, aki olyan megnyugtató kedvességgel és megértéssel beszél velem, hogy majdnem elsírom magam, és természetes, hogy jöhetünk, csak egy baj van, a hétre már nem tud időpontot adni, csak jövő péntekre! Nem értette, hogy ennek én miért örülök annyira, mindenesetre hozzátette, hogy miután bejelentkeztünk, látni fognak minket és soron kívül behívnak, mert a babáké az elsőbbség. ZESZ vs TESZ.   

6 megjegyzés:

  1. Majdcsak vége már ennek a rengeteg adminisztrációnak. A csúszás miatt meg nem kell félni, nálunk fél évesek (!!) voltak a gyerekek, mire eljutottunk, és ehhez gyerekorvost kellett cserélni, mert mindig csak halogatta a beutaló írását. Végül az új helyen (költöztünk) a védőnő javasolta, hogy kérjünk időpontot, még mielőtt találkoznánk az új dokinénivel, és akkor arra kell figyelni csak, hogy az ortopédia előtt meglegyen a beutaló. Jah, az ortopédián meg felírták az exgyerekorvos nevét (viszont tök normálisan kérdezték, hogy hogy-hogy csak most kerültünk oda), remélem, megdicsérték.

    VálaszTörlés
  2. Hurrá, éljen a TAJ kártya! Akkor most már minden papír megvan:) És tényleg vannak tök rendes gyerekbarát eü-s dolgozók, akik maguk is voltak kisgyermekes anyák, és tudják, hogy ám minden anyában egy tigris lakozik, és néha elő is tör, és olajat engednek amikor apuka intézi a gyerkőc papírjait. Külön vállveregetés Uradnak, Apának, hogy ilyen jól megtalálja a hivatali útvesztőben a helyes utat, és ha kell bemegy a behajtani tiloson mosolyogva :)!
    Képzeld Döminek 6 hét fütyikenegetés után egyszercsak feljött a bőrke a makkján - hű ennek a leírásnak hogy fog örülni pár év múlva - . Közel 2 és félév alatt előjött a fütyi, de úgy tűnik megússzuk a műtétet. Ha otthon lettünk volna 4 hetes kontrollon megcsinálták volna. Juj!

    VálaszTörlés
  3. Na ez is érdekes, amit írsz, amoni, hogy a dokitok halogatott, vajon mire várt?

    Farkasok: Hurray for fütyi hírek! 4 hetesen csak úgy a rendelőben megcsinálták volna?? Jájj.

    VálaszTörlés
  4. Talán igen, de hát van választott fütyi dokink a MAdarászban, Dömi odavan érte, simán fekszik neki az ágyban mocorgás nélkül, csávókám kézzel úgy felhúzta neki a fitymazsák gyulladáskor a bőrt - 2011. szept. - letapadáskor, hogy a gyereknek nem fájt, sőt utána másnap vissza kellett mennünk, mert nem akart 12 órán át pisilni semmilyen csalogató hadműveletre, de mondta Dé-papának -doki papa- megmutatja. És megmutatta, és pisilt utána. 4 hétig adnak krémet, amihez én kevés reményt fűztem, de mivel Madridban voltunk a kontrollon időponton, felhívtam és készségesen mondta akkor addig kenjünk amíg hazajövünk. Erre rá 2. hétre este a all of a sudden feljött a bőr. Azóta napi egyszer felhúzzuk. Egyébként érzéstelenítenek és valami kanalas megoldással csinálják. Szóval nagyon humánus, a doki meg egy álom. Nektek milyen a fütyi. Annyiféle fütyi nézőpont van.
    Akkor ma van a csipőkontroll? Mesélj, mi volt?

    VálaszTörlés
  5. Na, én egyelőre csak a combiját húzom fel, ahogy a doktornéni mutatta ma, mást nem húzkodok. :D
    Örülök, hogy bejön Ördinek a dokibá. Handsome vagy macsócsávó? :DDD
    Fütyinkre még nem szóltak semmi olyat, amit tetteknek kell követniük. Addig meg nem bántom én azt a fütyit. Most jut eszembe, fürdés után azért csak igazítok rajta egy csöppet, ahogy a védőnéni mondta.
    Csípőkontroll egy álom volt. Tündér doktornéni, nem nagyon lehet tőle szóhoz jutni, de jókat mond, mindenről eszébe jut valami. Az odajutástól jobban féltem, mint a vizsgálattól, még sosem jártunk a belvárosban, főleg nem autó nélkül. Nem mertem a Csengery utcába kocsival menni, tegnap még azon filóztam, hogy kendővel vagy hordozót tolva jöjjek. Csináltunk egy főpróbát felöltözve kendővel, mert Tamás tegnap sztrájkolt és nem aludt délután, na hamar kiderült, hogy nem nekünk való a kendős kiruccanás, 2 perc múlva visítva vergődött rajtam, maradt a hordozó. Metróztunk, Combinóztunk, fogadtuk az elismeréseket, még szoknom kell ezt a világot, a láthatatlanságból egyszercsak a piedesztálon találod magad, az ellenőr nem hajlandó megnézni a bérletedet, inkább cipelni szeretné a babakocsit a lépcsőn, 60-on felül minden járókelő szóba akar elegyedni veled...na szóval simán alakult az odaút is, a vizsgálat is, szép egészséges csípőízület, szimmetrikus redők, mondjuk ezután akkor minek tornáztassam, de biztos mindenkinek ezt mondják, vagy nem? Bébi végig vigyorogta a vizsgálatot, naná, imádja, ha lent matatnak rajta... Doktornéni is nagyon szimpi volt Tominak, itta minden szavát, csak akkor kezdett el nyűgösködni, mikor elkezdtem öltöztetni. Szeretett volna még egy kis matatást. December-január környékén kontrollra visszamegyünk, remélem, az is ilyen jó lesz. Ezt akár a blogba is írhattam volna...:)

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy minden oké volt csípőileg és egyébként is :-) Járókelőket meg megértem, adott egy gyönyörű kisfiú és egy sugárzó anyuka, naná, hogy nem engedik őket tovább, kell a feltöltődés :-)

    VálaszTörlés