2011. december 1., csütörtök

...és jött Sophie

Sokan dicsérnek, milyen szépen tartod már a fejecskédet. Ilyenkor kicsit értetlenkedek magamban, hiszen te már az első naptól tartottad azt az elszánt kis buksidat. Jó, néhány héttel ezelőttig előfordult, hogy kaptam egy headbanget az orromra; előrefelé még nem tudtad mindig megállítani a lendületet. Ma találkoztam egy három hónapos babával és az anyukájával, míg rád mami vigyázott otthon. Érdeklődtem, mennyi idős, mondtam, hogy az én babám is ennyi, anyukája kérdezte, hogy hívnak téged, mondtam, hogy Tamásnak. Az ő babája is majdnem Tamás lett, kérdezem, őt hogy hívják: Benedek. Mami szerette volna, ha Benedek leszel...de persze ezeken már nem akadunk fenn. Benedek ugyanazt a nyelvezetet használja, mint te, egy picikét éretlenebb és HALKABB kiadásban. Jókat mosolyogtam az ismerős lamenteken. Na de mikor anyukája felemelte, hogy betegye a hordozóba, Benedek kicsi fejcije mint Mr. Bean macija a hipnotikus elalvás pillanatában, hátranyaklott... jajj, szegényke! Elgondolkodtam, vajon ő van lemaradva, vagy te sietsz ennyire. 

Mert az szemmel látható, hogy nem az a csendes szemlélődő vagy, rohamléptekkel szeretnéd felfedezni a világot, mintha be szeretnél pótolni valamilyen elvesztegetett időt. Nincs időd aludni, üldögélni, ne adj'isten, fekve tevékenykedni, csak épp egy kicsi jut mindenre. Menni, menni, menni. Ha leülök veled, ösztökélsz a lábikóddal, csípőddel, mint egy fáradt öszvért, hogy tovább, tovább. Már nem evezünk a Row Your Boat-ra, mert evezés helyett máris fel akarsz ülni, úgy húzod fel magad a kezeimet markolva. Akkor vagy igazán boldog, ha felállítalak és úgy nézhetsz körbe rikkantva, tele szájjal vigyorogva, mint Apa és Anya: egyenesen, függőlegesen. 

Lassan elhagyjuk a 62-es kollekciót is, ma már 68-as pizsiben alszol!

Tegnap pedig megérkezett hozzánk - most már tudjuk a nevét - Sophie zsiráf is, aki már olyan sokszor köszönt nekem netes barangolásaim során. Valahogy mindig felbukkant, ha baba-dolgokat nézegettem, nem is sejtettem, hogy este már te is a picurka szádba fogod tömködni híres-patinás patáit, hála Kiscsikónak és Démónak, akik elhozták őt neked!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése